
-
0
OSTATNIE CHWILE PRZED WAKACJAMI
„Słoneczko przez szyby na twarze blask kładzie, Minął roczek cały w przedszkolnej gromadzie, Dziś nikt nie stwierdza – ja w domu być wolę, Dziś wszystkie dzieci witają wakacje By po odpoczynku znów powitać przedszkole” Ostatni dzień w naszej grupie, upłynął na wesołej zabawie Była radość, śmiech i przytulania. Przez moment dzieci poczuły się jak w kinie oglądały bajkę i zajadały popcorn Na koniec pyszne słodziutkie lody. To był naprawdę super dzień
-
KOCHAMY WAS
KOCHAMY WAS
Mama, tata mądre główki, Są jak jabłka dwie połówki. Co za jabłko mówię wam, Jaki skarb ja w domu mam. Mądre Sówki postanowiły wykonać pamiątkowy portret swoim kochanym rodzicom. Dzieci chciały w ten sposób wyrazić swoją miłość i podziękowanie dla najbardziej kochanych Rodziców na świecie. Wszystkie portrety wyszły znakomicie i myślimy, że gdy dzieci wręczą je swoim Rodzicom, znajdą one zasłużone miejsce w domu.
-
RELAKS MĄDRYCH SÓWEK
Zaprosiłyśmy dzieci na spacer z niespodzianką. Oczywiście przy takiej pogodzie zaproponowałyśmy pyszne lody. Każde dziecko mogło wybrać sobie swój ulubiony smak. Po powrocie czekał na nasze Mądre Sówki równie pyszny poczęstunek. Ale dzieci, jak to dzieci odpoczęły, nabrały sił i dalej bawiły się w ogrodzie przy muzyce.
-
MĄDRE SÓWKI ŻEGNAJĄ ROK SZKOLNY
Zbliża się koniec roku szkolnego, dlatego dziś zaproponowałyśmy naszym kochanym Sówką zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Najpierw dzieci malowały na folii obrazki, które chciały zostawić na pamiątkę swojego pobytu w tej grupie. Potem przyszedł czas na smaczny poczęstunek. No i po nim zaczęły się wspólne tańce i zabawy przy muzyce z wykorzystaniem zabawek i sprzętu do zabaw ruchowych. Oj było radośnie, wesoło. Na zakończenie dzieciom wręczyłyśmy dyplom ukończenia grupy Mądre Sówki – 4 latki. Dziękujemy naszym kochanym milusińskim za cały rok szkolny. Życzymy, by wakacje były czasem zasłużonego i bezpiecznego wypoczynku. Pragniemy pogratulować dzieciom osiągniętych sukcesów.
-
PYSZNA NIESPODZIANKA DLA DZIECI
No i przyszedł czas na słodki poczęstunek. Oczywiście spełniłyśmy życzenia naszych milusińskich i zaserwowałyśmy między innymi pizze i lody. Oj dzieciaczkom bardzo wszystko smakowało. Wszystko w tym dniu było udane i wspólne zabawy, i konkursy , i tańce. Dzieci do domów wracały z szerokim uśmiechem oraz z podarkami w dłoniach.
-
PREZENTY DLA NASZYCH MILUSIŃSKICH
Miłym akcentem obchodów tego tak ważnego w życiu każdego dziecka święta było wręczenie super prezentów, które sprawiły przedszkolakom dużo radości. Ogromne podziękowania składamy Pani Agnieszce Gajda za zaangażowanie i zorganizowanie prezentów dla naszych pociech.
-
„UŚMIECH DZIECKA NAJWIĘKSZYM SKARBEM…”
Z okazji Dnia Dziecka dzisiejsze atrakcje były przygotowane zgodnie z propozycjami, które dzień wcześniej zaproponowały same dzieci. Czyli ma być dużo balonów, zabaw konkursowych, dyskoteka no i oczywiście nie powinno zabraknąć słodkiego poczęstunku. Zaczęliśmy od kolorowania, potem było wspólne budowanie no i szereg zabaw konkursowych z balonami i nie tylko. Oczywiście nie zabrakło tańców przy ulubionej muzyce. A z okazji święta życzymy naszym kochanym Mądrym Sówką – niech dla nich zawsze słońce świeci i nigdy radość ich nie opuszcza, tak jak to było dziś przez cały dzień.
-
POZNAJEMY HISTORIĘ POLSKI
Obchodzone majowe Święta były okazją do zapoznania dzieci z polskimi symbolami narodowymi. Dzieci poznały ciekawostki historyczne o początkach państwa polskiego. Wykonały też samodzielnie wykonały flagę i godło Polski. Mądre Sówki nauczy się też na pamięć wiersza Władysława Bełzy „Katechizm polskiego dziecka”. A w związku z 76 Rocznica zakończenia II Wojny Światowe, która miała miejsce 8 maja złożyliśmy hołd wszystkim tym, korzy walczyli za wolną Polskę.
-
„JAWOROWI LUDZIE TO MALI PATRIOCI”
Kolorowe jaworskie kamieniczki i flaga Polski w wykonaniu naszych „Sówek ” . Przedszkolaki w czasie zajęć miały okazję przypomnieć sobie symboliczną wymowę barw polskiej flagi i to, jak symbole narodowe szanować.
-
WYCIECZKA ULICAMI JAWORA
„Jaworowi ludzie” dzisiaj nasze dzieciaczki przeszły się ulicami miasta. Po wcześniejszej rozmowie i obejrzeniu zdjęć miały możliwość zobaczyć zabytki Jawora z bliska /Kościół Pokoju, Zamek, Rynek, Ratusz i kolorowe kamieniczki oraz Kościół Św. Marcina/. Przedszkolaki spisały się na medal. Po po pierwszej dłuższej wyprawie „Sówki” wróciły szczęśliwe i bardzo zmęczone.
-
MĄDRE SÓWKI DBAJĄ O ŚRODOWISKO
W zgodzie z przyrodą żyją Mądre Sówki. Kochają jasne słonko, które na niebie świeci. Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny, podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny. Często też dorosłym dobry przykład dają – w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają. Mądre Sówki pomyślały i wykonały prace plastyczne ”Jak zrobić coś z niczego”. I tak powstały super kolorowe ptaki-cudaki i piękne obrazki z zakrętek.
-
PRZYSMAKI ZWIERZĄT
16.04.2021r.
*„Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował” – słuchanie fragmentu wiersza H. Bechlerowej. Rozmowa na temat: „Co jedzą zwierzęta?”; *Co nam dają zwierzęta – prezentacja na podstawie piosenki i obrazków; *Świnka – skarbonka praca techniczna; *„Prawda, fałsz –zgaduj zgadula”- utrwalenie wiadomości o zwierzętach z gospodarstwa domowego; *Nasi najukochańsi przyjaciele – pies i kot. Praca plastyczna; *”Myszka”- masażyk relaksacyjny; Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
CO SŁYCHAĆ NA WSI
15.04.2021r.
*Jedziemy na wieś – ćwiczenia logopedyczne; *Co słychać w gospodarstwie Małgosi – ćwiczenia ortofoniczne na podstawie bajki „W zagrodzie Małgosi”; *Liczymy, opowiadamy, szukamy – karty pracy; *Piosenka „Dziadek Lulek farmę miał” – śpiew wraz z naśladowaniem głosów zwierząt; *Na ludowo, czyli bardzo kolorowe zwierzaki – praca plastyczna ; Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
MIESZKANIA ZWIERZĄT
13.r.04.2021
*Wiejska gimnastyka smyka – dzisiaj najpierw zapraszamy was na poranną gimnastykę; *Gdzie ja mieszkam? Nauka nazw zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – nauka przez zabawę! Film edukacyjny dla dzieci; *Domy zwierząt wiejskich– nazywania domów zwierząt i dopasowanie zwierząt do ich domów; *Bystre oczka naszych dzieci – Co tu nie pasuje? Czyja to mama? Czyj to dom? Jakie to zwierzątko? – karty pracy; *Wiersz S. Kraszewskiego „Na wiejskim podwórku”- poznanie humorystycznej przygody zwierząt zawartrej w utworze; *„Wesoła zagroda” -praca plastyczno-techniczna ; Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
WIOSNA NA WSI
12.04.2021r.
*Wycieczka do gospodarstwa – poznajemy zwierzęta na podstawie ilustracji i obrazków, czytanie ciekawostek o zwierzętach; *Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami; *Rób tak- jak ja. Zabawa ruchowo- naśladowcza ; *Zabawa matematyczno – plastyczna, utrwalenie kształtu koła, tworzenie zwierząt z kół różnej wielkości; *Moje rączki, moje stópki- czarujemy. Malujemy stopy lub dłonie, odbijamy je na kartce i dorysowujemy elementy tworzące zwierzątko. Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
WIOSENNE PTAKI
09.04.2021r.
*Ptaki – zabawy dźwiękonaśladowcze i ruchowe na podstawie obrazków; *”Ciekawostki o ptakach”- czytanie informacji na temat poznanych ptaków. Omawianie ilustracji; * Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. „Wiosenne powroty”. Utrwalanie nazw ptaków; *Co to za ptak? – zagadki słowno- słuchowe; *”Ptaki – cudaki” – praca plastyczna, Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
WIOSNA I PTAKI
08.04.2021r.
*”Powracające ptaki”- zabawa wizualizacyjna. Wyrażanie treści za pomocą ruchów i gestów; *”Ptasie gniazda”- omawianie z wykorzystaniem zdjęć; *”Ptasie trele” wiersz B. Szelągowskiej , ćwiczenia artykulacyjne; *Ptaszki w gniazdkach” – praca plastyczna; *”Słowik rdzawy”- słuchanie nagrania śpiewu słowika. Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
ŻABKI I BOCIANY
07.04.2021r.
Temat: Żabki i bociany *muzyczna gimnastyka- ćwiczenia w podskokach.Rozwijanie prawidłowego rozwoju fizycznego; *Znajdź różnicę, kolorowanie według kodu oraz obrazków bociana i żabki – karty pracy; *Piosenka „Zielona wiosna”- rozmowa kierowana. Zabawa ortofoniczna przy piosence „Odgłosy”; *”Żabki” – praca plastyczna z płyt CD;
-
WIOSENNE POWROTY
06.04.2021r.
*Ptaszek i gniazdo – ćwiczenia logopedyczne; *”Wiosenne powroty” – opowiadanie. Rozmowa kierowana z wykorzystaniem ilustracji; * Jakie ptaki odlatują na zimę do ciepłych krajów i wiosną wracają do Polski? Oglądanie, omawianie i nazywanie ptaków, wskazywanie ich części ciała; *”Błyszczące ptaki” – praca plastyczna z wykorzystaniem płyt CD; *”Wiosenny śpiew ptaków” – słuchanie nagrania. Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
ŚWIĘTA WIELKANOCNE
"Szczęście nadaje sens życiu, to magia w Twym sercu zaklęta. Nie pozwól mu zostać w ukryciu, podaruj je bliskim na święta".
Zbliżają się Święta Wielkanocne , jeszcze w przedszkolu dzieci przygotowały niespodziankę dla swoich najbliższych „Gdy zajączek kica Dzieciom prezenty przemyca By zabawę miały sporą Nim pisanki zbiorą” Zdrowych i radosnych Świąt Wielkanocnych kochane dzieciaczki i oczywiście dużo prezentów od zajączka wielkanocnego Drodzy Rodzice życzymy, aby te Święta Wielkanocne wniosły do Waszych serc wiosenną radość i świeżość, pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję WESOŁYCH ŚWIĄT.
-
WIELKANOCNE STÓŁ ŚWIĄTECZNY
01.04.2021r.
*Zabawa słowna na podstawie wiersza „Na podwórku”; *Zabawa naśladowczo – ruchowa do wiersza „Zwierzątka na naszym podwórku”; *”Co się znajduje w koszyczku wielkanocnym?” – zagadki słowne; *Wielkanocne mazurki – propozycja upieczenia wspólnie z dziećmi tradycyjnego ciasta świątecznego według podanego przepisu; *”Święta Wielkanocne” – animacja filmu edukacyjnego do pisenki; *”Kolorowe pisanki’ – praca plastyczna. malowanie i ozdabianie styropianowch jajeczek. Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
WIELKANOCNE ZWIERZĄTKA
*Ilustracja ruchowa wiersza „Czy to jajko, czy nie jajko”: *Historyjka obrazkowa „Zajączek maluje jajka” – omawianie przygody zajączka, układanie według kolejności zdarzeń; *Wielkanocne karty pracy – pokoloruj według podanego kodu, wycinanie i przyklejanie według polecenia, przeliczanie i kolorowanie; *”Skacze drogą zając” – piosenka do wspólnej improwizacji ruchowej oraz jej śpiewania z nagraniem; *”Wielkanocne zwierzątka” – praca plastyczna różnymi technikami. Relacja na fecbooku grupa „Mądre Sówki”
-
WIELKANOCNY KOSZYCZEK
29.04.2021
Dzień dobry od dziś rozpoczynamy nauczanie zdalne. *Powitanie zabawą pt. „wielkanocne zabawy” – ćwiczenia logopedyczne;*rozmowa na podstawie wiersza A. Widzawskiej „Wielkanoc” oraz obrazków „Święta u Olka i Ady”; *Symbolika koszyczka wielkanocnego – co się w nim znajduje i co oznaczają dane pokarmy; *”Pisanka” – praca plastyczna. Stemplowanie przy użyciu wykonanych stempli z ziemniaków, wacików oraz według własnych pomysłów.
-
WITAMY WIOSNĘ
Dziś Mądre Sówki pożegnały zimę i powitały wiosnę zabawami, tańcem, piosenką i uczestnicząc w barwnym korowodzie wokół przedszkola. Mamy nadzieję, że starania naszych przedszkolaków sprawią, że wiosna zagości u nas na dobre.
-
PTASZKI W DOMKACH
Jak już przyspieszyliśmy wiosnę wspaniałym zielonym kącikiem przyrody, to stwierdziliśmy, że oczywiście nie może zabraknąć w nim ptaszków. Dzieci sklejały z elementów domek dla swojego wybranego ptaszka. No i potem zostały umieszczone już w kąciku, który prawdziwie mówi nam że wiosna jest z nami w naszej sali.
-
WIOSENNY KĄCIK PRZYRODY U „MĄDRYCH SÓWEK”
W oczekiwaniu na wiosnę Mądre Sówki rozpoczęły pierwsze prace ogrodnicze, dzięki czemu w naszej sali zrobiło się zielono i wiosennie. Najpierw układały wiosenne bukiety z tulipanów i żonkili oraz z gałązek bazi i forsycji. Powkładały do doniczek krokusy, hiacynty, prymulki. Z zapałem i z wielkim skupieniem przystąpiły do sadzenia fasoli, cebuli, wysiały owies i rzeżuchę. A wszystko to zgromadziły w naszym wiosennym kąciku przyrody. Dzieci każdego dnia dbają o hodowlę, pamiętają o podlewaniu roślin i z wielkim zaangażowaniem obserwują ich wzrost. Cieszą się każdą dostrzeżoną zmianą.
-
„DLA WAS DZIŚ KWIATY I UŚMIECHY, I NAJWSPANIALSZE PREZENTY”
Przyszedł czas na obdarowane prezentami wraz z życzeniami. Dziewczynki otrzymały piękny zestaw koralików oraz tulipana wykonanego przez chłopców. Był też przygotowany słodki poczęstunek dla wszystkich dzieci od mamy Weroniki i Amelki. Dziękujemy. Mądre Sówki wykonały też dla swoich kochanych mam piękny wazonik z tulipanem, który z pewnością już wręczyły wraz z najlepszymi życzeniami zdrowia, humoru dobrego, zadowolenia i wiele radości, a ze strony bliskich moc serdeczności.
-
NASZE KOLEŻANKI DZIŚ ŚWIĘTUJĄ
Wszystkie małe damy z naszej grupy czuły się dziś wspaniale, ponieważ były traktowane wyjątkowo uroczyście. Wszyscy mali panowie najpierw tradycyjnie zaśpiewali swoim koleżankom uroczyste „100 lat”, a następnie zaprosili do wspólnych zabaw i tańców przy muzyce. Z dziecięcych buź uśmiech nie schodził przez calutki dzień. A wszystko to z okazji Dnia Kobiet.
-
” MOJA ZEBRA „
” Moja zebra ” dzieci samodzielnie wykonały papierową pacynkę. Wycinały, składały i kleiły. Prace były wykonane z wielkim zaangażowaniem dzieci. Najwięcej radości było przy wspólnej zabawie pacynkową zebrą.
-
„NASZ NOWY DOMEK”
„NASZ NOWY DOMEK” niesamowite zajęcia, w których została wykorzystana tektura Dzieci bardzo się angażowały na każdym etapie od składania po dekorowanie i malowanie domku Później już była cudowna zabawa w dom przy tym dużo radości i humoru. Zabawa klockami rozwija wyobraźnię, sprawność manualną, koordynację wzrokową i kreatywność. Klocki mogą być bardzo przydatne przy nauce matematyki czy rozpoznawania kolorów. Dzisiaj nasze przedszkolaki wykazały się dużą kreatywnością, a przy tym świetnie się bawiły.
-
ZABAWA KLOCKAMI
Zabawa klockami rozwija wyobraźnię, sprawność manualną, koordynację wzrokową i kreatywność. Klocki mogą być bardzo przydatne przy nauce matematyki czy rozpoznawania kolorów. Dzisiaj nasze przedszkolaki wykazały się dużą kreatywnością, a przy tym świetnie się bawiły.
-
BAL KARNAWAŁOWY
Karnawał to miła tradycja, przepełniona muzyką i zabawą, gdzie ważnym elementem tego okresu są bale. Bal karnawałowy dla przedszkolaków to niezwykły, długo wyczekiwany dzień. Jest atrakcją bardzo lubianą przez dzieci, dostarczającą im wielu przeżyć i radości. Tak też było dzisiaj było w naszym przedszkolu. Nie zabrakło księżniczek, wróżek, rycerzy, piratów, policjantów, Spider-Mana, Batmana i wiele, wiele innych postaci. Rozpoznać dzieci było bardzo trudno! Przedszkolaki świetnie się bawiły przy rytmicznej i skocznej muzyce. Na sali, podczas pląsów, było bardzo wesoło oraz kolorowo. Uśmiech nie znikał z dziecięcych twarzy, mimo chwilowego zmęczenia. Nie zabrakło również konkursów, w których przedszkolaki chętnie uczestniczyły, dopingując się nawzajem. Bal umożliwił dzieciom spędzenie czasu w miłej atmosferze. Wspólna zabawa przyniosła wiele radości naszym przedszkolakom. Na koniec czekał w sali słodki poczęstunek Dziękujemy Państwu Agnieszce i Jackowi Gajdom oraz Państwu Danucie i Jarosławowi Waligóra za słodkości i soczki dla dzieci.
-
DYŻURY W MĄDRYCH SÓWEK
„Czy dzień słoneczny, czy dzień pochmurny. W przedszkolu musi działać dyżurny. Podczas obiadu, podczas śniadania, ma do zrobienia ważne zadania. Rozdaje sztućce, talerze, kubki wytrze też stolik by był czyściutki. To obowiązek i ważna sprawa. Taka dyżurnych ważna zasada! W naszej grupie też są pracowici dyżurni.
-
” POWIEDZIAŁ BARTEK, ŻE DZIŚ TŁUSTY CZWARTEK…”
” Powiedział Bartek, że dziś tłusty czwartek, a Bartkowa uwierzyła, tłustych pączków nasmażyła” zgodnie z ludowym powiedzeniem Sówki dziś zajadały się przepysznymi pączkami. Serdeczne podziękowania dla rodziców Weroniki, Państwu Agnieszce i Jackowi Gajdom za obdarowanie dzieci pączkami.
-
PĄCZKOWE ZABAWY
W ostatni tydzień karnawału Mądre Sówki zapoznawały się z tradycją Tłustego czwartku. Dzieci bawił się w „Pączusiowe” zabawy ruchowe, układały paczkowe puzzle, wykonywały prace plastyczne – Pączki, oponki i faworki. Uczestniczyły w przedstawie¬nie utworu z „ papierowych kukiełek” pt. „Pączki i faworki u babci Honorki”. Bawiły się w „Pączkowe minki’, a na koniec czekała na nich „Smakowita zgadywanka”. Oj były super fajne zabawy, a przy tym bardzo wiele sprawiły nam radości i zadowolenia.
-
ZIMOWE ZABAWY NA ŚNIEGU
Oj dzisiaj się działo. Prawdziwe białe szaleństwo. Śmiechu, zabawy i radości nie było końca.
-
-
MĄDRE SÓWKI DLA WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY
2021 to kolejny rok, kiedy to nasze przedszkole przyłącza się do ogólnopolskiej akcji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W tym roku w całej Polsce WOŚP będzie zbierać pieniądze na zakup sprzętu dla oddziałów laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Orkiestra w naszym przedszkolu grać będzie 29 stycznia w piątek. Serdecznie zapraszamy i zachęcamy do wsparcia Wielkiej Orkiestry dając dowolną kwotę pieniążków, które wasza pociecha wrzuci do specjalnej puszki. W podziękowaniu czekają wyjątkowe serduszka WOŚP.
-
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
„Kochana Babciu, Kochany Dziadku” W dniu Waszego święta, Wnuczek i wnuczka o Was pamięta Oczywiście składamy życzenia: szczęścia, zdrowia i zadowolenia Do życzeń dołączają się nasze Panie
-
JEDEN GROSZ ZNACZY NIEWIELE, ALE GÓRA GROSZA JEST NAJWIĘKSZA NA ŚWIECIE.
Mądre Sówki biorą udział w XXI edycji “Góra grosza” – Towarzystwo Nasz Dom. Celem na który zbierane są te drobne monety, jest pomoc dzieciom, które wychowują się poza swoją rodziną – w domach dziecka czy rodzinach zastępczych. Pośrednim, ale najważniejszym celem akcji jest działanie edukacyjne – pokazanie najmłodszym, jaką siłę stanowić może niewielka pomoc wielu ludzi i wspólne działanie dla dobra potrzebujących. Drobne monety dobrowolnie przekazujemy dzieciom, które mogą przynosić do przedszkola i wrzucać do naszej wspólnej skarbonki. Dziękujemy
-
Czarodziejskie słowa: PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ” – konkurs recytatorski
W grudniu odbył się konkurs recytatorski dla dzieci przedszkolnych pt. „Czarodziejskie słowa: PROSZĘ, PRZEPRASZAM, DZIĘKUJĘ” organizowany przez Powiatowy Ośrodek Rozwoju Edukacji w Jaworze. Z naszej grupy udział wzięła Bianka, której serdecznie gratulujemy. Rodzicom również składamy gratulacje oraz dziękujemy za pomoc w przygotowanie Bianki do konkursu.
-
CHOINKA W NASZEJ SALI
W tym roku nasza choinka została przystrojona zabawkami wykonanymi przez dzieci oraz zostały zawieszone na niej prezenty, które zostały przygotowane przez rodziców dzieci.
-
ODWIEDZINY ŚW. MIKOŁAJA
Wszystkie dzieciaczki za to, że były grzeczne zostały obdarowane prezentami Na koniec wręczyły Mikołajowi słodki upominek , który same wcześniej przygotowały Panie bardzo dziękują za prezent-miłą niespodziankę od tajemniczego Mikołaja.
-
W OCZEKIWANIU NA ŚW. MIKOŁAJA
Nasze kochane Sówki wiedzą, że św. Mikołaj obdarowuje prezentami i dlatego postanowiły przygotować dla niego niespodzianki. Najpierw wykonały lampiony, które oświetlą naszą salę, aby mógł bez trudu do nas trafić gość. Ozdobiły ciasteczka przepysznym lukrem. Na pewno będą Mikołajowi smakowały, gdyż wcześniej same je skosztowały. Na koniec wykonały dekorację i teraz pozostaje im czekanie na gościa.
-
MIKOŁAJKOWI POMOCNICY
Nasze Mądre Sówki postanowiły zostać pomocnikami św. Mikołaja. Każdego dnia dzieci musiały zmierzyć się z zadaniami do wykonania: rozwiązywały zagadki, układały puzzle, wykonywały dużo prac plastyczno – technicznych i ćwiczeń matematyczno – graficznych. A wszystkie te zadania były przeplatane różnymi zabawami ruchowo- sprawnościowymi. Wymagało to od nich dużych umiejętności i wiedzy. I muszę bardzo pochwalić nasze dzieciaczki. Okazało się, że nie tylko super dawały sobie radę, ale także sprawiało to im bardzo dużo radości. Brawo św. Mikołaj ma nowych pomocników.
-
XVII Edycji Konkursu na „NAJCIEKAWSZĄ SZOPKĘ BOŻONARODZENIOWĄ”.
Odbył się już XVIII Finał Powiatowego Konkursu na „Najciekawszą Szopkę Bożonarodzeniową”. Weroniki szopka znalazła się wśród 35 nadesłanych prac z całego Powiatu jaworskiego, które zostały wyróżnione w swoich placówkach. GRATULUJEMY naszej Weronice i Jej rodzicom za udział w konkursie i otrzymane nagrody.
-
JESIENNE ZABAWY W OGRODZIE
Za oknem jesienna szaruga, a my chcemy powrócić wspomnieniami do naszej pięknej złotej jesieni i super wesołych zabaw naszych dzieciaczków.
-
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
Pluszowy miś to nieodzowna zabawka każdego dziecka… bo kto nie kocha takiej mięciutkiej przytulanki… a 25 listopada wszystkie te pluszowe misie obchodzą swój wielki dzień Dlatego nasze przedszkolaki dzisiaj odwiedził, chociaż na chwilę, pluszowy przyjaciel Były zabawy i słodkie co nieco w kształcie misia
-
-
-
PIECZEMY CHLEBEK
Dzisiaj w naszym przedszkolu zapachniało chlebem Nasze pociechy były bardzo zaangażowane przy łączeniu składników i wyrabianiu ciasta. Inauguracją był własnoręczny wypiek chleba. Dzieci z niecierpliwością czekały, aż ciasto wyrośnie, a później się upiecze, by móc skosztować własnego wypieku. Świeży, chrupiący chleb z masłem, samodzielnie smarowanym przez dzieci, smakował wszystkim tak bardzo, że dzieci „nawet niejadki prosiły o dokładki”.
-
DZIEŃ NAUCZYCIELA
„Dobre słowa są plastrem miodu, słodyczą dla gardła, lekiem dla ciała….” Serdecznie dziękujemy rodzicom i dzieciom za wspaniałe prezenty, życzenia i cudowne uśmiechy, które sprawiły, że ten dzień stał się wyjątkowy, no i oczywiście bardzo słodki
-
ULUBIONY DESER „MĄDRYCH SÓWEK”-
Ulubiony deser „Mądrych Sówek”- oj był przepyszny widać to buźkach naszych dzieciaczków.
-
-
PRACOWITY TYDZIEŃ U MĄDRYCH SÓWEK
Postanowiliśmy się pochwalić naszym pracowitym tygodniem, a zarazem przepełnionym wesołymi zabawami. Jesteśmy mądre jak sówki – mamy bystry wzrok, idealny słuch i sprytne rączki.
-
URODZINY KUBUSIA PUCHATKA
Dziś w przedszkolu świętowaliśmy urodziny Kubusia Puchatka Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności wokalne Zaprosiły Kubusia do wspólnej gimnastyki i do zabaw przy muzyce Radość dzieci była ogromna o czym świadczą słowa…”Ale było fajnie”
-
DZIEŃ CHŁOPAKA
Dziś świętowaliśmy „Dzień Chłopaka” Były prezenty, życzenia, słodki poczęstunek i suuuppeerrr zabawa Wszystkiego najlepszego chłopcy
-
POLICJANCI I KOMISARZ LEW U PRZEDSZKOLAKÓW
Dziś nasze przedszkolaki uczestniczyli w spotkaniu z policjantami. Nasi goście z Jaworskiej Policji przybyli wraz z policyjną maskotką – Komisarzem Lwem w celu edukacji najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Po przez praktyczne działania w sposób atrakcyjny a zarazem łatwy i przystępny przekazali dzieciom zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dzieci nauczyli się na co zwracać uwagę na drodze. Na zakończenie otrzymały pamiątkowe odblaski.
-
PRÓBNY ALARM PRZCIWPOŻAROWY – WIEMY JAK SIĘ ZACHOWAĆ
Dzisiaj w naszym przedszkolu odbył się próbny alarm przeciwpożarowy pod nadzorem Straży Pożarnej. Miał on na celu przećwiczenie z dziećmi prawidłowego zachowania oraz drogi ewakuacji na wypadek wybuchu pożaru. Wcześniej odbyły się pogadanki na temat zachowań w wyniku takiego zagrożenia. Przedszkolaki bardzo sprawnie ustawiły się na zbiórkę, a następnie parami udały się drogą ewakuacyjną poza budynek przedszkola na wyznaczone miejsce zbiórki. Po próbnym alarmie strażacy pokazali dzieciom sprzęt przeciwpożarowy. Przedszkolaki mogły również obejrzeć wóz strażacki. To była bardzo cenna nauka bezpiecznych zachowań.
-
-
Dziś kończymy rok szkolny 2019/2020 i zaczynamy wakacje!!!
Drogie Maleństwa i Kłapouszki dziękujemy wam za udział w życiu przedszkolnym, wspólne gry i zabawy. Gratulujemy pierwszych sukcesów w nauce przedszkolnej. Pozdrawiamy Was serdecznie i mocno całujemy. W nagrodę przekazujemy Wam dyplomy Pani Iwonka, Jadzia i Gosia. Do zobaczenia wkrótce już w naszym przedszkolu. Czekamy na Was we wrześniu. A na koniec od nas wakacyjne rady. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „Owoce lasu”
• Zabawa rysunkowa. Potrzebne będą kartki białego papieru, ołówek lub kredki i…drzewo. Mocujemy kartkę do pnia drzewa za pomocą taśmy i rysujemy po kartce ołówkiem, zapełniając jej powierzchnię. Obserwujemy pojawiające się wzory kory, • Oglądanie owoców lasu: poziomki, jagody, maliny, jerzyny, owoce laskowe, grzyby. Określamy ich kolor, wielkość, nazywamy je. Można nazwy owoców dzielić na sylaby. Możemy także ulepić owoce lasu z plasteliny lub innej masy plastycznej utrwalające nazwy kolorów • Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza).
-
Temat na środę: „Co nam daje las?
• Zabawa ruchowa „Taniec drzew”, • O tym, kogo możemy spotkać w lesie dowiemy się z drugiego filmu.”W lesie – piosenka i film edukacyjny dla dzieci – Lulek TV ” • Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementami ruchu. Dzieci naśladują odgłosy jakie wydają ptaki w lesie. Poruszają lekko rękami jak ptak. Potem podajemy dziecku nazwę ptaka, a dziecko naśladuje jego. głos (sowa, dzięcioł, kukułka) • Możemy obejrzeć z dziećmi atlas grzybów lub ilustracje. Porównujemy wygląd grzybów (kształt, kolor), pokazujemy części grzyba. Dzielimy je na jadalne i trujące. Wyjaśniamy dzieciom te pojęcia. • Oglądanie z dziećmi film „Co nam daje las”. Rozmawiamy na jego temat, • Zachęcamy do wykonania zadań z kart pracy. • Rysowanie po śladzie. Rozwija sprawność manualną, koncentruje uwagę. • Praca plastyczna: „Grzybki z warzyw” Z dostępnych warzyw układamy na talerzu „grzyby”, np. kapelusz z połówki ziemniaka lub pomidora, trzon grzyba z kawałka korzenia pietruszki lub pora albo selera, ozdabiamy listkami zielonej pietruszki. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Dzień Ojca
Wszystkim tatusiom składamy serdeczne życzenia z okazji ich święta.
• Oglądanie bajki „Franklin i przyjaciele – Franklin i dzień ojca”. rozmowa o tym, co lubi nasz tata, gdzie pracuje, co lubi robić po pracy, jakie jest jego ulubione jedzenia, kolor, czego nie lubi… • Wspólne wypełnianie obrazka. Dziecko koloruje obrazek, tato czyta pytania i zapisuje odpowiedzi dziecka. Można także wspólnie przeczytać życzenia dla taty. • Słuchanie piosenki „Tato już lato”. Nadaje się też do śpiewania i ruchu. Można też porozmawiać o wakacyjnych planach. • A dla ochłody, jak w piosence, przepis na lody. Najprostszy przepis na delikatne i pyszne lody Smaczny TV oraz 4 proste przepisy na lody, które można zrobić w domu • Na koniec, ci tatusiowie, którzy dzielnie wykonali dzisiejsze zadania, mogą sobie wydrukować dyplom supertaty. A wszystkie dzieci mogą pokolorować dla swoich tatusiów obrazek. • Prezent dla taty praca plastyczna.. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Las. „Kłótliwe drzewa”
• Film o lesie.”Wędrówki Skrzata Borówki”- Las mieszany • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej ” Kłótliwe drzewa”. • Zapoznanie z budową drzewa. Omawiamy każdą część drzewa (liściastego i iglastego) mówimy, do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo przed uszkodzeniami, – korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne – produkują tlen. • Ćwiczenia logopedyczne „Język jedzie do lasu” • Puzzle z obrazków drzew. Obrazek trzeba wydrukować lub znaleźć własny, pociąć na części (najpierw 3, 4 a potem na więcej) i układać w całość ćwicząc wzrok i spostrzegawczość. • Prace plastyczne ” Drzewa”, • ”Dźwięki otoczenia i odgłosy lasu i natury”- relaks Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś to „ZABAWY KOLORAMI”
• „W moim pokoiku dużo skarbów mam. Kolorowe kredki dziś pokażę wam. I nauczę was rysować: na żółto – słoneczko, na zielono – trawkę, na niebiesko – chmurkę, na czerwono – truskawkę. Znam już wiele kolorów, kredki swoje mam i zaraz piękny rysunek wyczaruję wam”. • Gimnastyka buzi i języka na wesoło, • Wiersz „Kolorki’ Elżbiety Kuzior. Dostarczenie wiedzy jak można mieszać kolory, żeby powstały inne, nowe barwy, • Piosenka ” KOLOROWE KREDKI” • Kilka kart do wypełnienia przez dzieci- utrwalenie poznanych kolorów i figur geometrycznych. Karty do kolorowania mogą sobie dzieci wybrać, • Piosenka ”Znamy kolory” – Śpiewające Brzdące. Przypomnienie kolorów, • Bawimy się kolorami – praca plastyczna przy użyciu pianki do golenia i kolorowych farb, • Zabawy kolorami – mieszanie kolorów dla dzieci – zabawa w barwienie, • Eksperyment „WĘDRUJĄCA WODA”, • Makieta w kolorach lata- praca plastyczna, • ” KOLOROWA PIOSENKA” na miły początek weekendu. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „DZIEŃ NIEBIESKI”
• Gimnastyka na wesoło – zabawy i cwiczenia, • Niebieską kredkę w pudełku mam. Co narysuję? – powiem wam. Niebieskie niebo, niebieskie chmury. Niebieski deszczyk kapie z góry. Niebieski płaszczyk i kalosze. Jaki parasol w deszczu noszę? Oczywiście, że niebieski i ten kolor będzie dzisiaj naszym tematem • Opowiadania „NIEBIESKI SMOK” P. Walczak. Rozmowa na temat treści opowiadania, • Praca z obrazkiem: „Co jest w kolorze niebieskim?”. Wyszukiwanie co jest w kolorze niebieskim w domu i poza domem, • Piosenka dla dzieci do posłuchania ”Deszczyk kapu kap”, • Karty pracy dla dzieci do wypełnienia, • Praca plastyczna – można zrobić niebieskie kwiaty, niebo lub jezioro do makiety, • „Bajka o niebieskim misiu’ – relaksie, Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „DZIEŃ CZERWONY”
• „Znajdź różnicę” – zabawa na spostrzegawczość, • Zagadka: „Jaki to kolor”, • Słuchanie wiersza pt. „Kolor czerwony”. Wymienianie co w wierszu miało kolor czerwony, pokazanie obrazków. Szukanie i nazywanie co jeszcze może być w kolorze czerwonym, • ” Małe czerwone jabłuszko”- piosenka dla dzieci, • Czerwone kwiaty, biedronki – praca plastyczna. Dołączamy do makiety, • Obrazki do pokolorowania lub wyklejenia plasteliną- praca plastyczna • Smaczne desery z czerwonych owoców, Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś ” KOLOR ŻÓŁTY”
• ” Bzycząca gimnastyka buzi i języka”- z planszą do gry, • Opowiadanie z historyjką obrazkową. Rozmowa kierowana pytaniami • Żółty to również kolor lata – praca z obrazkiem, na których znajdują się żółte owoce, warzywa, kwiaty, zwierzęta i zabawki • Piosenka „Słoneczko rozchmurz buzię” • Karty pracy do wypełnienia, • „Żółte zagadki”- zagadki słowne, • Praca plastyczna, w której dzisiaj dominuje kolor żółty. Kwiaty i słoneczko można wykorzystać do makiety. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „DZIEŃ ZIELONY”
• Dzień na zielono -Możecie założyć zielone koszulki, herbatkę pić z zielonego kubka i zajadać zielone owoce lub warzywa. • Gimnastyka paluszków „Ręce”, • Opowiadania np. Jaki kolor ma główny bohater? Czy każdy kto wygląda inaczej jest tak samo ważny? Dlaczego? Czy wszyscy są nam potrzebni? wymyślanie zakończenia….dalsze losy zielonej biedronki, • Piosenka „Zielona żabka”, • Przyroda wokół nas – rozmowa na podstawie zdęć i spaceróo z dziećmi, • „Była sobie żabka mała” – piosenka, • Omówienie ilustracji „Co może być zielone?” np. warzywa, owoce, zwierzęta, ubrania, zabawki i oczy, • Praca plastyczna- twórcze pomysły prac w kolorze zielonym • Piosenka „Cztery słonie”, • Makieta – będzie tworzona przez tydzień. Dzisiaj wykonujemy zieloną trawę na kartce papieru. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Zabawy z Kubusiem Puchatkiem
• „Gdy poczujesz szczęścia smak z Kubusiem klaszcz”- zabawa ruchowo – taneczna do piosenki, • Poszukiwanie skarbów pod kolorową chustą. Dzieci odgadują po dotyku przedmiot, odrysowuje go i kolorują, • Zabawy z balonami: -„Jaki jest balon”, „Gdzie jest balonik?” – zabawy dydaktyczne; .„Zabawy ruchowe z balonami”- określenie położenie; „Ja i mój balonik”- rysujemy flamastrem minki, kolorujemy; Balony- zabawa plastyczna, • Mała cukiernia – cistolinowe ciasteczka i prawdziwe lody sorbetowe • Pogubiły się nam figury – zabawa matematyczne; • Malowanie na folii – zabawa pobudzająca kreatywność. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Mieszkańcy świata podwodnego
• „Morskie zwierzęta” – filmik edukacyjny, • Życie pod wodą – praca z obrazkiem, utrwalenie nazw zwierząt, łączenie kolorowych zwierząt z ich cieniami, • Ośmiornica i jej znajomi ze świata podwodnego – zabawa matematyczna na podstawie wiersza H. Niewiadomskiej pt. „Ośmiornica”. połączona z plastyką. • „Gdzie w głębinach morskich fal”.- piosenka, • Opowieść ruchowa „Podróż w morskie głębiny” • Podwodny świat – praca plastyczno – przestrzenna: Jak zmienić pudełko w podwodne królestwo i Małe akwarium. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Wycieczka do ZOO
• Piosenka „Idziemy do ZOO”. • Wirtualna wycieczka po ZOO – oglądanie filmiku z youtube, • „Kogo możemy zobaczyć w ZOO?” – zabawa ruchowa do wiersza „ZOO jest wesoło” i do obrazków z poleceniami, • Zoo na wesoło- czytanie ilustrowanych wierszy Jana Brzechwy, • Piosenka „Dzik jest dziki” z filmu Akademia Pana Kleksa. • „Jesteśmy zwierzątkami” zabawa oddechowa, • Masażyk relaksacyjny do treści wiersza „ZOO” B. Kołodziejskiego. • Moje mini ZOO – zabawa plastyczna z wykorzystaniem różnych technik, • Moje ulubione zwierzątko – kolorowanki. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na piątek: „Bezpieczne wakacje”
• Ćwiczenia słuchowe:”Szum morza”, • Zagadki słuchowe ”Odgłosy natury dla dzieci” • Zagadki dźwiękowe, • Ułóż pocięte obrazki w całość. Pokazujemy dziecku cały obrazek, potem tniemy obrazek na części, polecamy dziecku ułożyć obrazek w całość, można nakleić na kartkę. • Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej ” Bezpieczne wakacje.” Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu. – Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych? – Co to są górskie szlaki? Dlaczego trzeba się ich pilnować? ( można wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki). – Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem? – Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem? – Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik? – Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno? • Znajdź różnice między parami obrazków. • Połącz w pary- ćwiczeń matematycznych. • Zabawy plastyczne: 1. Zanim wyjedziemy nad morze i będziemy bawić się w piasku, możemy pobawić się piaskiem zrobionym w domu. 2. Wakacyjne kolorowanki.
-
Temat na czwartek: „Na plaży fajnie jest”
• Improwizacje ruchowe do piosenki Majki Jeżowskiej, • Zabawa logopedyczna „Wakacyjna lista wyzwań logopedycznych” • Ćwiczenia w mówieniu: „Co można robić na plaży?”. Rozmowa z dziećmi na temat obrazków oraz wspólnych wakacji, • Jednym z zajęć plażowych jest szukanie i zbieranie muszelek. Obejrzyjcie wspólnie obrazki. Opiszcie kształt, kolor, wielkość muszelek. A może macie muszelki w domu, możecie pobawić się nimi np. w przeliczanie, układanie kompozycji itp. • Ćwiczenia grafomotoryczne. • Zabawa plastyczna: Wyklejanie plasteliną ( lub w inny, dowolny sposób) rysunku muszelki. • Można także obejrzeć film.”Mała syrenka” Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „Wakacyjne podróże”
• Piosenka ”Już wkrótce wakacje’ • Ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie linii łamanych i falistych. • Ćwiczenia rozwijające myślenie – Dokąd dzieci pojadą na wakacje? Obrazki przedstawiają wieś, góry, morze, las, jezioro Dzieci przyglądają się obrazkom. Rodzic podaje zdania i prosi dzieci, aby na ich podstawie odgadły, dokąd pojedzie dziecko na wakacje, np. Kasia zobaczy: pole, krowę, świnkę, kurę. (wieś) • Zabawy badawcze z wodą – ” Co będzie pływać, a co nie?” • Ćwiczenia dotykowe ” Wakacyjne akcesoria.” • „Nad morzem, w górach i nad jeziorem”- praca plastyczna. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na wtorek: „Poznajemy pojazdy”
• Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.”Wakacje” • Piosenka „Wesoło gra lokomotywa”- słuchanie i zabawa przy piosence, • Opowiadanie „Wakacje Ady i Olka” na podstawie ilustracji. Wyjaśnienie trudnych słów. Udzielanie odpowiedzcie na pytania. – Dokąd Bartek pojedzie na wakacje? • Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji na podstawie obrazków. Nazwy pojazdów dzielimy na sylaby. Zabawa w naśladowanie sposobu poruszania się pojazdów, • Praca plastyczna: „Pojazdy” Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Dziś Dzień Dziecka
Wszystkim "Maleństwom" i "Kłapouszkom" oraz ich rodzeństwu składamy serdeczne życzenia samych radosnych i słonecznych dni w życiu, spełnienia marzeń, cieszenia się przyjaźnią wielu ludzi i miłością najbliższych. A jeżeli prawdą jest, że w każdym dorosłym jest część dziecka, pozdrawiamy świątecznie także dorosłych, którzy odwiedzają naszą stronę.
• Zabawy przy piosence M. Jeżowskiej pt. „Wszystkie dzieci nasze są” – zabawa rytmiczna: słuchamy piosenki i zaznaczamy jej rytm za pomocą klaskania, tupania, stukania wykorzystując miski, łyżki, tace itp. – zabawa ruchowa: słuchamy piosenki i poruszamy się zgodnie z jej rytmem i tempem (marsz, bieg, podskoki, obroty itp.) lub tak jak nam w duszy gra. • Dzieci uwielbiają „gotować” z rodzicami. Może uda się dziś przygotować z ich pomocą śniadanie albo deser, • Zabawy na dworze. • Spacer z dzieckiem może być także okazją do działalności plastycznej. • Na koniec wspólnych zabaw – masażyk „Kanapka” Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś:” WSZYSCY LUBIMY SIĘ BAWIĆ”
• ”Zrób, tak jak…”- zabawa ruchowa, • Ćwiczenia buzi i języka. Planszę wykorzystujemy do gry, używając kostki do gry i pionków, • Opowiadanie „Zaniedbane zabawki Piotrusia”- opowiadania i rozmowa z dziećmi na temat szanowania zabawek, • Piosenka „Rączki robią klap, klap…” • „W krainie zabawek” zagadki dla dzieci, • „Moja ulubiona zabawka” -kolorowanka ze swoją ulubioną zabawką -w co się dzisiaj bawiliście? Jaka jest ulubioną zabawka? Czekamy na zdjęcia i filmiki, • Na koniec nasza ulubiona zabawa BABY SHARK DANCE Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „TOLERANCJA”
• Gimnastyka WIELKIE PORUSZENIE • Piosenka dla dzieci – Ruch to zdrowie, • Opowiadanie „Smutne kurczątko” D. Niewola. Czytanie opowiadania i przeprowadzenie rozmowy próby znalezienia odpowiedzi na pytania: Jak zachowywało się względem Stroszypiórka jego rodzeństwo? Co może zrobić rodzeństwo Stroszypiórka, by ich brat nie był już dłużej smutny? Dlaczego Stroszypiórka można nazwać prawdziwym bohaterem? • Piosenka „Nasze emocje” • Wiersz „Tolerancja” – wyjaśnienie słowa „tolerancja”, • Masażyk – Rodzice wykonują na plecach dzieci. • ” Drzewko życzliwości”.- praca plastyczna. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: ” KOLEDZY Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA”
• Gimnastyka paluszków- rodzice czytają, a dzieci pokazują. • Zapoznamy dzieci z kolegami i koleżankami z różnych stron świata – przedstawiamy krótkie informacje na temat miejsc, z których pochodzą, Zachęcamy rodziców do rozmowy z dziećmi, do zaznajomienia dzeci z miejscem, ubiorem i wyglądem, • Piosenka ” Kolorowe dzieci” Majki Jeżowskiej • Wiersze o dzieciach mieszkających w różnych stronach świata. • Nasi przyjaciele – praca plastyczne różną techniką. • Teraz kilka kart z zadaniami i kolorowanki ”Z kim chciałbym się zaprzyjaźnić”. Na koniec zabawa na spostrzegawczość. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „DZIEŃ MAMY”
• Niespodzianka dla mamusi- zadania z listy, • Wiersz „Mama najlepsza na świecie” Agnieszka Borowiecka • Piosenka dla mamy Moja mama jest kochana-Kiki Luna • Dobra to chatka, gdzie mieszka matka”L. K rzemienieck. Opowiadanie z historyjką obrazkową. Rozmowa na podstawie zadawanych pytań. Samodzielnie układanie historyjki, • Piosenka dla wszystkich mam od dzieci ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE – Kocham cię Ti Amo • „Owocowy bukiet na Dzien Mamy”- owocowy deser dla mamusi z okazji ich święta • ” Moja mama”. Dobieranka wyrazowa – cechy charakteru, połączona z pracą plastyczną. • ” Jaka jest moja mama?”. Wyodrębnienie pozytywnych cech charakteru mamy. Zilustrowanie na kwiatku lub serduszku. • Życzenia na Dzień Mamy z piosenką Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „MOJA MAMA”
• Zagadka o mamie: Kim jest ta pani zgadnijcie moi kochani? • Dzisiaj kolejne ćwiczenia, które są bardzo ważne dla zabawy na poprawienie mowy dzieci: Ćwiczenia oddechowe: „Wąchanie kwiatów”, „Balonik”, „Chłodzenie gorącej zupy na talerzu • Jak mama pracuje w domu i jak dziecko może jej pomóc?- praca z obrazkiem, • Piosenka „Pomogę mamusi”, • karty z zadaniami o rodzinie, • Laurka dla mamy przy pomocy tatusiów, • Projektowanie sukienki dla mamy np. z kolorowych gazet • Wiersze o mamie do nauki według wyboru z pomocą taty, babci, dziadka, Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Bo największym prezentem jest dla nas rodzina
• Piosenka na poranne obudzenie się. RÓWNOWAGA – Wygibasy TV • Co słychać w rodzinie przedszkolaka? Ćwiczenia słuchowe-dzielenie wyrazów na sylaby oraz ćwiczenia na spostrzegawczość – karty pracy, • „Moja rodzina”- wiersz B. Szelęgowskiej . Rodzina jest najważniejsza – rozmowa z dziećmi. • Prezenty dla całej rodziny – każdy dla każdego. – Złota rybka spełniająca życzenia – praca plastyczna, – „Drzewko szczęścia” dla rodziny, – Makaronowe naszyjniki i bransoletki i nie tylko, • Czytanki razem z mamą i tatą- przeczytanie ulubionej bajki dzieciom. Porozmawianie, a następnie pochwalenie się z nami np. rysunkiem, filmikiem. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Dziękuję ci Mamo i dziękuję ci Tato.
• „Rodzina”- ilustrowanie wierszyka na paluszkach dłoni, • ,,Moja rodzina” – masażyk paluszkowy wykonywany na plecach u drugiej osoby, • Zawody moich rodziców -rozmowa z dziećmi: czy pośród, obrazków są pokazane zawody, które wykonują rodzice? • Przedmioty potrzebne w zawodzie- karty pracy, • ,,Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!” – piosenka do nauki. Zachęcamy dzieci do nauczenia się i zaśpiewania swoim rodzicom. • Serduszka dla mamy i taty z masy solnej- praca plastyczna, • Ćwiczymy z mamą i tatą: Ćwiczenia „na przeciwko” w parach, Ćwiczenia „razem” w parach, • Taki duży, taki mały… Zabawa matematyczna z elementem pantomimy. • Dla Mamy i Taty – wierszyk inspiracją do wykonania wyjątkowych kwiatów z naszych dłoni. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś – Zabawy z mama i tatą
• Ćwiczenia logopedyczne z lusterkiem -usprawnienie narządów mowy, • Co w domu porabiamy w wolnym czasie?”- opowiadanie na podstawie obrazków, • Rodzina- dopasowanie na obrazku postaci do stworzenie rodzinnej fotografii. • Jak spędzamy wolny czas z rodziną- karty pracy, • „Rodzina „– gra interaktywna Ćwiczymy spostrzegawczość • Fotografia mojej rodziny w pięknej ramce – praca plastyczna. • Smakowita zgadywanka – zabawy badawcze, • Wspólna zabawa do piosenki CZEKOLADA Wygibasy z CZEKOLAD..z, • Pomagamy swoim rodzicom przy przygotowaniu wybranego posiłku,(obiad, kolacja), • Tort dla rodziny – praca plastyczna. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Święto rodziców – Portret mojej rodziny
• Piosenka „Mój dom”- rozmowa, • Przedszkole – nasz drugi dom. Oglądanie zdjęć, • Album mojej rodzinny. Oglądanie zdjęć rodzinnych. Pokazanie dzieciom jak rosły, rozmowa o najbliższych członkach rodziny. • Poznajemy przedszkolaka – Ignacego na podstawie wiersza. Kto może mieszkać w domu Ignacego ?- rozwiązanie zagadki. Czytamy wiersz ilustrując obrazkami. Rozmowa na temat wiersza. • „Moja rodzina”- Międzynarodowy Dzień Rodziny. Oglądanie krótkiego filmiku. • Kocham, lubię, szanuję – nazywanie emocji związanych z rodziną: Kwiatowe buźki – pokazywanie i nazywanie emocji. Dobieranie kwiatów dla każdego członka rodziny i uzasadnienie wyboru. • Rodzinny kwiatek – wycinamy, kolorujemy. Rodzic podpisuje, przyklejamy płatki do koła. Rysujemy buźkę. • Spacer z rodziną -zabawa ruchowa – Wiosenny spacer- wspólnie z dziećmi czytamy tekst słowno – obrazkowy. Rodzic czyta, a dzieci włączają się nazywając narysowane obrazki. -Opowieść ruchowa – rodzic czyta, a dzieci pokazują ruchem opowiastkę. Możemy zabawić się wspólnie. • Portret rodziny – projektujemy fryzury naszym rodzicom. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „Tęcza”
• Na początek dnia coś na wesoło. – Taniec dla dzieci Gumi Miś. • Ćwiczenia ortofoniczne połączone z ruchem, gestem do wiersza „Słonko po deszczu” • Rozwiązanie zagadki o tęczy. • Opowiadanie: „Historia tęczy”: zrozumienie, jak to się dzieje, że na niebie pojawia się tęcza. Rozmowa na temat treści opowiadania: Jakie kolory się kłóciły? Dlaczego? Czy miały rację? Kto się smucił? Kto i w jaki sposób im pomógł? • Doświadczenia z dziećmi: dwa sposoby na zrobienie tęczy w domowych warunkach. Jak zrobić tęczę z płyty CD? I jak z cukierków Skittler • List od wiosny – przeczytanie listu, rozmowa na temat przedszkola • Propozycja pracy plastycznej do wykonania, o którą prosiła w liście wiosna. Oczywiście własne pomysły mile widziane. • Na koniec piosenka Tęcza –cza, cza, cza. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „ŁĄKA”
• Zabawa rytmiczno- ruchowa; Lekcja3 Wartości rytmiczne w podskokach. • „Koncert na łące” – ćwiczenia ortofoniczne. • Wysłuchania wiersza Zdzisława Feliksa Klauza „Łąka”. Rozmowa z dziećmi o tym co to jest łąka? Co dzieje się na łące? • Wycieczka wirtualna na łąkę z wykorzystaniem zdjęć. Opisy i dzielenie się wrażeniami. • Odszukaj zagubione biedronki na zdjęciu- ćwiczenie na spostrzegawczość. • Odgłosy łąki- słuchanie nagrania. • Kolorowe kwiaty w naszym mieście – oglądanie zdjęć. • Łąka – praca plastyczna. Przedstawiamy kilka propozycji: 1. Malowanie mokre na mokrym / moczymy kartkę w wodzie, mocno gnieciemy, a później dzieci zamalowują kartkę, różnymi kolorami farb, farby nie mogą być gęste, zwracamy uwagę na dobieranie jasnych, wiosennych kolorów/. Po wyschnięciu będzie super efekt wiosennej łąki 2. Malowanie na folii, w tym wypadku używamy gęstych farb. 3.Kwiatowe odbijanki. • „Bal na łące” – piosenka. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „Co dzieje się na łące”
• Zabawa muzyczno-ruchowa: Lekcja 2 Dźwięki wysokie i niskie W PODSKOKACH” • ” Znajdź różnicę” – ćwiczenia na spostrzegawczość. (Odnaleźć kilka szczegółów, którymi różnią się dwa obrazki). • Historyjka obrazkowa ” Od gąsienicy do motyla”: „Nikt mnie więcej nie zobaczy” – opowiadanie. Rozmowa z wykorzystaniem obrazków, samodzielne układanie obrazków według kolejności zdarzeń. • Piosenka dla dzieci: Śpiewające Brzdące- Dzielne ślimaki.. • Gąsienica – praca plastyczna, dowolnie wybraną techniką lub wykonanie według własnego pomysłu. • „Pszczółka słoduszka” – relaksik. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na wtorek: „BIEDRONKA”
• Temat na dziś to odpowiedź na zagadkę: „Wysyłają ją do nieba, po kawałek chleba? Nosi kubraczek w czarne kropki.. Wiosną budzi się do słonka. Czy już wiecie?” To….biedronka. • Zabawa muzyczno-ruchowa: Lekcja 1 Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH • Teraz krótka zabawa paluszkowa☺”Biedronka”. Rodzice czytają, a dzieci pokazują. Zapraszamy do wspólnej zabawy. • Zabawa matematyczna do wiersza J. Sztaudyngera „Kropki biedronki”: układanie według podanej liczby, przeliczanie(utrwalenie pojęcia „tyle samo”).Szukamy kropek- określanie położenia:na, pod, obok, za. Na koniec zabawy dzieci przyklejają kropki na biedronce. Słuchanie wiersza J. Sztaudyngera „Kropki biedronki”: • „Mała biedroneczka” zabawa przy piosence można z dziećmi śpiewać refren. • Teraz kilka kart z zadaniami i kolorowanek dla dzieci do wypełnienia. • Na koniec propozycja pracy plastycznej. Biedronka z kamyczków, które mogą być później piękną dekoracją. Miłej zabawy. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: „Mieszkańcy łąki”
Temat na dziś: „Mieszkańcy łąki” • Gimnastyka przedszkolna „Kółko małe, kółko duże”. • Gimnastyka buzi „Owady na łące” – ćwiczenia logopedyczne z lusterkiem usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Te ćwiczenia najlepiej wykonać przed lusterkiem i powtórzyć kilka • Opowiadanie A. Widzowskiej ” Łąka”. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji. • Wycieczka na wiosenną łąkę. Za pomocą obrazków zapoznanie dzieci z nazwami mieszkańców łąki i ich wyglądem, później dzieci same nazywają i dzielą ich nazwy na sylab. • Zabawa DJ Miki – Motyle YOUTUBE.COM. Mile widziana improwizacja i kreatywność przy zabawie. Poniżej podamy tekst, może ktoś się nauczy i pochwali się swoimi umiejętnościami. • Mieszkańcy łąki – praca plastyczna. Można skorzystać z naszych propozycji, ale Wasze pomysły mile widziane. Czekamy na zdjęcia i filmiki. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na piątek: „Mój dom”
• Spacer z dzieckiem po domu, nazwanie pomieszczeń znajdujących się w nim. Rozmowa, co mu się w domu podoba, wymienić członków rodziny, zapoznać z adresem itp. • Ćwiczenia oddechowe. Można ćwiczyć z balonem, można bez balona. • Oglądamy z dzieckiem zdjęcia dawnego Jawora. Próbujemy odszukać miejsc nam znanych, zastanawiamy się co się zmieniło, jak wygląda to miejsce dziś. Można przy okazji oglądania starych zdjęć opowiedzieć dziecku zapamiętane historie z własnego dzieciństwa: gdzie mieszkaliśmy, w co się bawiliśmy, z kim itd. • Zabawa „Do czego potrzebne nam są klucze?” Oglądamy z dzieckiem różne rodzaje kluczy i za pięć jakie mamy w domu. Zastanawiamy się do czego służą, pozwalamy dziecku ich użyć: zamknąć, otworzyć • Zabawa plastyczna: „Odciski” Możemy z dzieckiem wykonać odciski kluczy w plastelina, masie solnej lub innej dowolnej masie. Możemy wykorzystać do tego dowolne przedmioty, które mamy w domu • Zabawa zręcznościowa: „Przeplatanki” Pomoże dziecku w nauce trudnej sztuki sznurowania butów. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na czwartek: „Moje najbliższe otoczenie”
• Słuchanie wiersza L.J. Kern „Nasze podwórko” • Rozmowa na podstawie wiersza: – co to jest nasze podwórko? -czy mamy podwórko lub plac zabaw w przedszkolu? -kiedy podwórko się smuci lub weseli? -co najbardziej lubisz robić na podwórku? -dlaczego teraz nie wolno bawić się na placu zabaw? (wyjaśniamy dzieciom) -czy z naszych okien widać podwórko? (można omówić ilustracje) -jakie są dzieci na placu zabaw?(wesołe, smutne, dlaczego) • Zabawy ruchowo – naśladowcze z obrazkiem. Pokazujemy dziecku obrazek, czytamy polecenie, możemy ćwiczyć z dzieckiem. • Ćwiczenia słuchowe:”Co słychać wokół nas?” Zasłaniamy dziecku oczy i prosimy, żeby odgadywało odgłosy z otoczenia, które sami tworzymy: stukanie, kapiąca woda z kranu, szelest gazety itp. Możemy także rozpoznawać dźwięki dochodzące z ulicy: przejeżdżające samochody, wiatr, głosy ludzi itd. • Zabawa rysunkowa: „Do domu” Można wydrukować dziecku karty pracy i wykonać zadanie. Powodzenia. • Zabawa plastyczną: „Pogoda za oknem” Wybór uzależniony jest od aktualnej pogody, którą obserwujemy za oknem. Technika dowolna: rysowanie, malowanie, wyklejanie papierem, kulkami z bibuły itp. Mile widziane własne pomysły.
-
Temat na środę: „Domy i domki”
• Wiersz B. Szelągowskiej „Domy i domki’ – czytamy dzieciom, stawiamy pytanie: Czym różnią się domy na wsi i w mieście? Dzieci powtarzają fragment tekstu: Da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja! (ćwiczenia usprawniające narządy mowy) wykorzystujemy ilustracje. • Oglądamy ilustrację przedstawiającą Jawor. Omawiamy z dzieckiem co widzi na obrazku. Prosimy o pokazanie najmniejszego i największego domu i nazywanie wielkości domów: duży, mały, średni. • Zabawa ruchowa: Mówimy: – duży dom – dziecko unosi ręce wysoko do góry, -średni dom – stoi wyprostowane, -mały dom – dziecko robi przysiad • Budujemy domy – Możemy także zbudować miasto z rolek papieru lub kubeczków po jogurcie, albo z klocków. Oto nasze propozycje, ciekawe jesteśmy waszych, czekamy. • Zabawa plastyczna – „Dorysuj brakujące elementy” Rysujemy dziecku dom: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami. − Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi. − Na dachu dorysujcie komin. − Przed domem narysujcie chodnik. − Obok domu dorysujcie garaż. − Nad domem – słońce. − Za domem rośnie las itp. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na wtorek: „Moja okolica mnie zachwyca”
• Wiersz o Jaworze: „Jawor nasze miasto”. Rozmowa z dziećmi o naszym mieście wykorzystując zdjęcia Jawora, nazywanie to co na nich widać, co im się w naszym mieście podoba. Można wykorzystać własne zdjęcia, ilustracje, obrazy itp. Podzielcie się nimi z nami. • Herb – symbol naszego miasta . Przedstawia Św. Marcina. Obejrzyjcie go. A potem pokolorujcie obrazek przedstawiający herb Jawora, albo Ratusz, można też poszukać różnic między obrazkami • Szczęśliwcy posiadający rodzeństwo mogą pobawić się w znaną wszystkim dorosłym zabawę „Jaworowi ludzie” • Słuchamy i oglądamy flimik „Legenda o Św. Marcinie’ patronie wielu miast, także Jawora Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: 4 maja – Dzień strażaka
• „Jak Wojtek został strażakiem” Cz. Janczarski. Czytanie opowiadania, rozmowa i układanie historyjki obrazkowej. • Jak wygląda strój strażaka, jego sprzęt do pracy miejsce pracy? • Strażak – na czym polega praca strażaka? Rozmowa w oparciu o ilustracje. • Po rozmowach z rodzicami, po opowiadaniu i zdobyciu wiedzy na temat pracy strażaka zapraszamy do sprawdzenia wiedzy w kartach pracy. • Teraz trochę zadań plastycznych, możecie skorzystać z naszych propozycji, ale mile widziane Wasze pomysły czekamy na zdjęcia i filmiki • Propozycja mamy Michała : zabawę w rozpoznawanie sprzętu strażackiego. Zadaniem dziecka jest odnalezienie obrazka najlepiej z zamkniętymi oczami i oczywiście rozpoznanie co znajduje się na nim znajduje 😉 do czego dany przedmiot służy, co chroni i dlaczego itd. • Laurka dla strażaka • Na koniec trochę wspomnień. Spotkanie dzieci ze strażakami w przedszkolu. Wydaje się, że tak niedawno. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Wielcy – Mali Polacy
Przez ostatnie dni bacznie obserwowałyśmy waszą aktywność na naszej stronie. Wspólnie jednogłośnie ustaliłyśmy , że były dzieci, które bardzo chętnie i aktywnie uczestniczyły w wykonywaniu zadań o Polsce. W związku z czym przygotowałyśmy dla nich niespodziankę . Pani Iwonka pomogła mi przy wypisaniu dyplomów, które będą nagrodą. Zdaliście egzamin na prawdziwego małego Polaka i prawdziwą małą Polkę – pani Jadzia, Iwonka i Gosia. Gratulujemy!!!
-
Temat na dziś: Jestem Polką, jestem Polakiem.
• Jak się nazywasz?- Dzielimy na sylaby • To wszystko to Polska – Ćwiczenia słuchowe • Przybij piątkę – wprowadzamy umowy z dziećmi. • Wiersz pt. „Kim jesteś?” E. Stadmüllerp- czytanie, rozmowa na podstawie wiersza. • Rysunek „ Jestem Polką, jestem Polakiem” • Polska – zagadki tematyczne: zagadki z filmiku dla dzieci oraz słowno-obrazkowe. • Kotyliony i dekoracje patriotyczne. Powodzenia i czekamy na zdjęcia, informacje jak Wam się udało wykonać zadania i co u Was słychać? Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Moja ojczyzna: Warszawa – nasza stolica
• Dyktando zabawkowe: Misio i jego przyjaciele- zabawy z wierszem. Określanie położenia przedmiotów względem innych • Jak spędzamy wolny czas – Zabawa – ilustrowanie czynności ruchem. • Warszawa – stolica Polski. Opowiadanie pt.„Wars i Sawa” na podstawie legendy W. Chotomskiej. • „Mapa Polski” – Warszawa i Wiała na naszej mapie. * Warszawska Syrenka – herb Warszawy. Omawiamy jego wygląd. • Prawda czy fałsz?- zabawa • Syrenka- praca plastyczna • Wisła – ćwiczenia grafomotoryczne i oddechowe – fale na piasku, fale ze wstążek, – Wisła- płyną łódeczki. Wprawiamy łódkę w ruch za pomocą powietrza przez słomkę bądź bezpośrednio na łódkę. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Moje najbliższe krajobrazy
Moje najbliższe krajobrazy • Wysłuchanie piosenki jesteśmy Polką i polakiem • Poznanie krajobrazów miast i wsi – Polska to nie tylko morze, góry, to także Jawor i jego okolice. • Oglądanie zdjęć porównywanie i wskazywanie różnic. • Kwitnące drzewa- zabawa plastyczna Propozycje przedstawione na obrazkach. Dzieci wykonują kolorowo kwitnące drzewa. A może pojawi się obok motylek, ptaszek lub ktoś inny.
-
Temat na dziś: Moja ojczyzna – Biało-czerwona flaga.
• „Kogo widzimy, kogo będziemy naśladować”- zabawa naśladowczo- ruchowa. • Ćwiczenia logopedyczne lusterkiem: Nasz kraj. • „Polskie symbole narodowe”. Oglądamy obrazki pt. „Podróż z Polą po naszym kraju”. Omawiamy symbole narodowe, ich nazwy i wygląd. Zwracamy uwagę na szanowanie symboli narodowych. • 2 maja Dzień Flagi – zagadka, Demonstracja flagi połączona z recytacją wiersza Cz. Janczarski pt. „Barwy ojczyste” . • „Wskaż polską flagę” –zabawa na spostrzeganie. Dzieci na obrazkach rozpoznają i wskazują flagę Polski wśród flag innych narodów. • „Flaga Polski”- praca plastyczna. Powodzenia i czekamy na zdjęcia, informacje jak Wam się udało wykonać zadania i co u Was słychać? Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na dziś: Moja ojczyzna – POLSKA
• Gimnastyka do wiersza A. Majewskiego „ Gimnastyka drogi przedszkolaku!”. • Ćwiczenia ortofoniczne: „Odgłosy z otoczenia”. • Co to jest Polska? Rozmowa. Tworzenie słownika pojęć związanych ze słowem Polska: OJCZYZNA, KRAJ, NARÓD, POLAK, POLKA. -Kto mieszka w Polsce? • Mapa Polski”- prezentacja i omówienie mapy Polski. • „Co to jest Polska”? – słuchanie i analiza wiersza Czesława Janczarskiego. • „W różne strony Polski”- zabawa plastyczna rozwijająca orientację w przestrzeni. • O powstaniu państwa polskiego – legenda „O trzech braciach Lechu, Czechu i Rusie”. Czytania i opowiedzenie z wykorzystaniem ilustracji. • Godło – pierwszy symbol polski – praca plastyczna. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Temat na piątek: „Jestem przyjacielem przyrody”
• Na początek ćwiczenia logopedyczne na podstawie wiersza „Dbamy o przyrodę” Dorosły czyta wiersz, a dziecko powtarza po nim refren. Przy okazji utrwalamy wiedzę o ochronie przyrody. • Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – „Co to za zapachy” Dzieci wąchają zapachy wydzielane przez różne substancje, np.: perfumy, rozgnieciony czosnek, utarty chrzan, płyn do płukania tkanin, odświeżacz powietrza, zapachowe zawieszki samochodowe, skórkę cytrusów, kapustę kiszoną itp., wąchają i odgadują, co to za zapach. • Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Jak pachnie…? Potrzebne będą zielone i czarne paski papieru. Dzieci jeszcze raz wąchają substancje z poprzedniej zabaw i oceniają, czy dany zapach jest przyjemny, czy im się podoba. Do każdego zapachu dobierają kolor, który do niego pasuje (jeśli jest przyjemny – kolor zielony, jeśli nieprzyjemny – kolor czarny). • A teraz kilka zadań rysunkowych. Kto potrafi je wykonać, ten jest wielkim przyjacielem przyrody. Ciekawe, komu się uda? • Zabawa konstrukcyjna „Spróbuj ułożyć z klocków” Jesteśmy ciekawe waszych pomysłów. • Na koniec zabawy ruchowe. Życzymy dobrej zabawy.
-
„Wiosenne porządki w ogródku”
Nasze propozycje • Na początek – rozgrzewka. Lekcja 1- Rytmiczna rozgrzewka w podskokach YOUTUBA.COM • Poznajemy wiosenne prace w ogrodzie. Posługując się ilustracjami pokazujemy dzieciom podstawowe prace w ogrodzie wiosną: sprzątanie, kopanie ziemi, sadzenie roślin, podlewanie. A także narzędzia, których do tych prac potrzebujemy. Nazywamy z dziećmi te narzędzia: łopata, sekator, konewka • Zabawa „Zgadnij, co to jest?” Wykorzystujemy obrazki z poprzedniego zadania. Dorosły zasłania obrazek wybranego narzędzia kartką i odsłania go częściowo, pytając „co to?” Tak długo, aż dziecko zgadnie, albo odsłoni cały obrazek. Zabawa „Zgadnij, co robię?” Dorosły naśladuje czynności wykonywane w ogrodzie: kopanie, podlewanie, przycinanie gałęzi, sianie, wąchanie kwiatów itp. Dziecko odgaduje tę czynność. Można zamienić się rolami. Życzymy miłej zabawy. • „Jak rośliny rosną” Na przykładzie dwóch roślin (słonecznik, który wyrasta z nasiona i tulipan, który wyrasta z cebulki) pokazujemy dzieciom, jak to się dzieje, że kwiaty rosną i czego potrzebują, żeby rosnąć (słońce, woda, ziemia) • Praca plastyczna. „Słonecznik” i „Tulipan” Można wydrukować kolorowankę i ją pokolorować, wykleić kolorowym papierem lub kulkami z bibuły itp. Można wykonać pracę przestrzenną. To nasze propozycje. Oczywiście wasze mogą być inne. Czekamy na nie
-
Temat na środę: „22 kwietnia – Dzień Ziemi”
• Dzień planety, na której wszyscy żyjemy, jedynej jaką mamy. Możemy się zastanowić co każdy z nas, duży i mały, może zrobić, by mieszkać w pięknym, czystym, kolorowym i pachnącym miejscu. Czekamy na wasze propozycje. • Na początek gimnastyka buzi i języka. Na każdym obrazku jest opisane ćwiczenie. Spróbujcie. • Przeczytajcie, proszę, dzieciom wiersz „Chora Planetka”, porozmawiajcie o jego treści. Obejrzyjcie wspólnie obrazki, zastanówcie się, co szkodzi naszej planecie, a co dobrego każdy z nas może dla niej zrobić. • Zabawa plastyczna. Można w niej wykorzystać przeczytane gazety, czyli użyć ich jeszcze raz, w inny sposób. To nasze propozycje, jesteśmy ciekawe waszych prac. • Druga propozycja to „Zabawki z odpadów” Zamiast kupować nowe zabawki, można je wykonać własnoręcznie w domu. To nasze propozycje. Ciekawe jesteśmy waszych pomysłów. Pokażcie nam jak się bawicie.
-
Temat na dziś: „Po co segregujemy śmieci” 21.04.2020r
• Na początek zabawa rozwijająca zmysł dotyku. Potrzebne będą: kartonowe pudełko i różne przedmioty codziennego użytku, małe zabawki itp. W pudełku wycinamy 2 otwory na ręce, przedmioty używane w zabawie najpierw pokazujemy dzieciom i nazywamy je. Zadaniem dziecka jest rozpoznać przedmiot za pomocą tylko dotyku. Miłej zabawy • Zapraszamy do obejrzenia bajki „Pan Sprzątalski – Porządkowo” Bajka pokazuje dlaczego segregujemy śmieci. A ilustracja przedstawia sposoby wykorzystania poszczególnych grup odpadów ” ze starego – nowe” • Praca plastyczno-konstrukcyjna „Instrumenty muzyczne” Do wykonania instrumentów możemy wykorzystać odpady: butelki, puszki, kapsle, zakrętki, pudełka, karton itp. To nasze propozycje, Wy możecie mieć własne pomysły, bardzo jesteśmy ich ciekawe. Podzielcie się nimi z nami. Czekamy na zdjęcia i filmiki. • Wykonane instrumenty można wykorzystać do akompaniamentu do piosenek. Do wybranych przez nas lub Waszych ulubionych. Maszeruje wiosna – piosenka dla dzieci YOUTUBA.COM Wiosenny marsz- piosenka dla dzieci YOUTUBA.COM Pachnąca wiosna YOUTUBA.COM
-
Temat na dziś: „Dbamy o przyrodę” 20.04.2020r.
• Na początek zabawa ruchowa w formie opowieści ruchowej „Wiosenna pobudka” Dorosły czyta tekst, dzieci wykonują ruchy. • Przeczytajcie, proszę, dzieciom opowiadanie „Smok Segregiusz”. Porozmawiajcie na temat opowiadania: -Co lubił robić smok Segregiusz? -Co smuciło smoka? -Jaki sen miał Olek? -Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza? -W jaki sposób możemy chronić przyrodę? Można wydrukować i pokolorować smoka. • Zabawa dydaktyczna „Segregowanie śmieci” Na podstawie pierwszego obrazka wyjaśniamy dzieciom sposób segregowania śmieci (utrwalamy nazwy kolorów). Na drugim obrazku „wyrzucamy śmieci ” do odpowiednich pojemników. • Zabawa plastyczna „Obrazki z zakrętek” Dla tych, którzy takie zakrętki w domu mają. Oto kilka naszych propozycji. Ciekawe jesteśmy waszych pomysłów • Zabawa starymi gazetami. Dziś dwie propozycje: 1. Wykonanie czapki lub łódki. 2. Rzuty do celu zgniecioną w kulkę gazetą. Życzymy wesołej zabawy i czekamy na zdjęcia, filmiki z efektów Waszej pracy. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Gdzie mieszkają zwierzątka na wsi
Nasze propozycje: • Bajeczka ortofoniczna „W zagrodzie Małgosi”- rozruszamy nasze buzię i przypomnijmy sobie odgłosy zwierząt, • Zapraszamy na drugą część filmu o zwierzętach na wsi. Tym razem będzie mowa o tym gdzie mieszkają, co jedzą i co nam dają. Na końcu filmu zadania dla dzieci. Zwierzęta na wsi – (gdzie mieszkają, co jedzą, co nam dają, zadania) YOUTUBE.COM, • „WAŻNE SŁOWO” – opowiadanie Po przeczytaniu można z dziećmi porozmawiać, zadawać pytania, np. Jakie zwierzę ogłosiło zawody pływackie? Dlaczego nie wszystkie ze chciały pływać? Kogo kaczorek chciał nauczyć pływać?… Co powiedziała Pani Gęś, osłaniając kurczaczka? Co to znaczy, że nikt nie może nikogo do niczego zmuszać? • Teraz trochę zadań do rozwiązania dla dzieci. Dzięki tym ćwiczeniom rodzice sprawdzą co dzieci wiedzą, czego się nauczyły, co zapamiętały o zwierzętach mieszkających na wsi. Zapraszamy do wspólnej zabawy podzielcie się z nami efektami swojej pracy. • Zagadki o zwierzętach. Mamy nadzieję, że wspólnie będziecie się fajnie bawić. Ciekawe jesteśmy czy wszystkim się udało. Dzielcie się z nami swoimi sukcesami i radościami.
-
Poznajemy rodziny zwierząt mieszkających na wsi
• Poznajemy rodziny zwierząt mieszkających na wsi.
Propozycje na dzisiejszy dzień, to: • „Jedziemy na wieś” – ćwiczenia logopedyczne- zaczniemy dzień od gimnastyki, ale będzie to gimnastyka buzi i języka. Zabawa super się udaje przed lusterkiem, kiedy dziecko widzi swoją buzię. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilka razy. • Poznajemy rodziny zwierząt mieszkających na wsi. Na każdej kartce są umieszczone polecenia. Rodzice czytają swoim pociechom, a one odpowiadają na pytania. Później możecie pokolorować obrazek z rodzinami zwierząt lub sami narysować. • „Szukam mamy”- razem z rodzicami i rodzeństwem obejrzycie bajkę o piesku, który szukał mamy. Tu również poznacie zwierzęce mamy i ich dzieci. Mamy nadzieję, że uda Wam się zapamiętać nazwy malutkich zwierząt. „SZUKAM MAMY”- nauka zwierząt, dzieci zwierząt, odgłosy zwierząt dla dzieci, bajka Piesio tv YOUTUBE.COM • „Moje zwierzątko”.- zabawy plastycznej. propozycje na obrazkach. Można skorzystać z naszych propozycji, ale można również wykonać pracę według własnego pomysłu • Na koniec relaksie – MASAŻYK Z WIERSZYKIEM „KONIK” Miłej zabawy i czekamy na zdjęcia, filmiki z efektów Waszej pracy. Relacja na fecbooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Dzisiejszy temat to ” Wiosna na wsi”. 15.04.2020r.
Dzisiejszy temat to " Wiosna na wsi". Zapraszamy Was na wycieczkę do gospodarstwa domowego
• Jakie zwierzątka mieszkają na wsi? Nazwijcie zwierzęta. „Różne zwierzęta tam bywają pewnie wszystkie się znają, chodzą, brykają i skaczą, muczą, beczą i gdaczą. Każde z nich domek swój ma pan gospodarz o nich dba”. • Posłuchajcie jak brzmią odgłosy zwierząt, spróbujcie je naśladować – zwierzęta dla dzieci na wsi- odgłosy zwierząt – bajki dla dzieci YOUTUBE. COM • Zagadki słuchowe KOGO SŁYSZYSZ?- Zwierzęta wiejskie-by jananauczycielka.com on Genial.ly • Pomyśl i kliknij”odgłosy zwierząt domowych”Gra dla dzieci cz.1 YOUTUBE.COM • „Wesołe zwierzątka” – kolorowanki. Wybierzcie obrazek że zwierzątkiem i pokolorujcie go, możecie użyć farb, plasteliny, kredek, możecie je wykleić lub wypełnić kontur według własnego pomysłu. Czekamy na Wasze piękne prace. Powodzenia i czekamy na zdjęcia, informacje jak Wam się udało wykonać zadania i co u Was słychać? Relacja na Facebooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
Kochane Maleństwa i Kłapouszki
Oczywiście o naszych szkrabach też pamiętamy i z okazji Świąt Wielkanocnych też życzenia składamy.
Wielkanocny zajączek biegając polami, zostawił koszyczek z jajkami. Nagle kurka przyczłapała, i pisanki malowała Wtem baranek się ukazał i piękne życzenia złożyć kazał. Szczęścia, uśmiechu i radości moc Na tę Wielką Noc . Niech uśmiech z waszej buzi nie znika. Kochanym Maleństwom i Kłapouszkom życzą wasze panie Iwonka, Jadzia, Gosia, Edytka i Monika. Ślemy całuski?????????????????????
-
Wielkanocne życzenia
Drodzy Rodzice z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych pragniemy złożyć Państwu życzenia.
Wielkanoc to czas otuchy i nadziei. Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa i drugiego człowieka. Życzymy, aby Święta Wielkanocne przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość. By stały się źródłem wzmacniania ducha. Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie, napełni Was pokojem i wiarą, niech da siłę w pokonywaniu trudności i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość… p. Iwonka , Jadzia, Edytka, Gosia, i Monika
-
Wielkanocne „Zgaduj – zgadula” –
Zapraszamy was na podsumowanie waszych zdobytych wiadomości o Świętach Wielkanocnych. • Zagadki słowne związane ze świętami, • Quiz Wielkanocny, • Karty pracy, Moje przygotowania do świąt w rodzinie – dekoracja, porządki i smaczne wypieki.
-
Temat na dziś: Wielkanocne świętowanie
Zapraszam do zabawy na dzień dobry: Masażyk ”Pisanka” z wykorzystaniem wierszyka. • Ten niezwykły zajączek”- opowiadanie historyjki. Dzieci opowiadają własnymi słowami historię zajączka na podstawie obrazków. Mile widziana będzie pomoc rodziców. Ale prosimy podpowiadajcie, a nie wyręczajcie. • „Zajączki” – zabawa paluszkowa. A teraz zabawa z elementami liczenia. Do tego posłuży nam nasza dłoń, a konkretnie jej pięć paluszków. Czytając wiersz będziemy odpowiednio chować paluszki zgodnie z jego treścią. Dzieci przeliczają ile pozostało. Dodatkowo możemy na opuszkach palców dziecka narysować buźki.
-
Temat na dziś: „Wielkanoc” – 06.04.2020r.
Kochani Rodzice przed nami wyjątkowy tydzień. Możemy sprawić by waszym pociechom minął wyjątkowo włączając się i korzystając z naszych propozycji. Zapraszam bądźmy razem. Dziś za pomocą literatury, ilustracji i zabaw przybliżymy naszym dzieciom tradycje Świąt Wielkanocnych. • Wiersz pt.”Wielkanoc” ilustrowany obrazkami. • Koszyczek Wielkanocny-zagadki i rozmowa przy obrazkach • Zapraszamy też do ćwiczeń słuchowo- oddechowych – wyklaskujemy nazwy przedmiotów związanych. • Koszyczek i jajeczka – Ćwiczenia oddechowe. No i na koniec oczywiście proponujemy zabawę plastyczną: „Stemplowane pisanki”. Komu się udało? Czekamy na zdjęcia, filmiki. Może wasi rodzice opiszą jak wam poszło na naszej stronie na fecbooku.
-
Temat na dziś: Wielkanocne zwierzątka
Zabawa na dzień dobry- „Zajączki, kurczaczki, a może baranki – malujemy buźki” • „Wielkanocna bajeczka” prosimy o przeczytanie opowiadania z wykorzystaniem obrazków. Potem porozmawiajcie z dziećmi „Co robiło wiosenne słoneczko?”, „Kogo obudziło ze snu?”. „Dlaczego słoneczko budziło wszystkich dookoła?”. • Wielkanocne zwierzątka -ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy, • „Gdzie schował się Zajączek? – zabawa rozwijająca orientację przestrzenną. W zabawie należy używać określenia dotyczące położenia w przestrzeni, tj. pod, nad, przed, obok, za itd. • „Moje ulubione zwierzątko wielkanocne”- na koniec zapraszamy was do zabawy plastycznej. Powodzenia i czekamy na zdjęcia, informacje jak Wam się udało wykonać zadania i co u Was słychać?
-
Nauka języka angielskiego u maluszków
P. Ola zamieszcza na stronie internetowej propozycje zabaw z wykorzystaniem obrazków, piosenek i wierszy po angielsku np. „Primaaprilisowe żarciki”, piosenka „Let’s Go To The Zoo” – Chodźmy do Zoo. Więcej na naszej stronie na fecbooku Maleństwa i Kłapouszki.
-
Lubimy zabawy plastyczne
Dziś dwie propozycje zabaw plastycznych. 1.Światło i cień Czy to słońce, czy światło z lampy sprawiają, że nasze ulubione zabawki rzucają cień. A gdyby tak z odrysowanych cieni stworzyć rysunek? Można także odrysować cień własnej postaci na kartce lub kredą na chodniku (do tego potrzebny będzie brat, siostra albo rodzice) 2.Dmuchanki Do wykonania tej pracy będą potrzebne rurki i farby(rzadkie, rozwodnione) Na zdjęciach są nasze propozycje, Wy możecie mieć własne pomysły. Bardzo jesteśmy ciekawe Waszych prac. 3. Ulepianki z masy plastycznej
-
P. Agnieszka zaprasza nas do wspólnej zabawy
Super inicjatywa. Brawa dla mamy Weroniki i Michasia. W tym tak trudnym czasie musimy pamiętać o najmłodszych.
-
Maleństwa i Kłapouszki dzielą się z nami swoimi małymi i dużymi radościami.
Jak widać na zdjęciach – Ignaś bawi się w sklep, a Łucja w domku z lalkami. Bianka zajada pyszne kanapki, Hania piecze babeczki.Później wspólnie z siostrą Julią ulepiły pajączki. Michał uczy się liczyć, Iga koloruje, a tata Zosi maluje jej paznokcie. Pięknie i tak można spędzać wolny czas. A wy co porabiacie. Pochwalcie się nam na fecbooku – grupa Maleństwa i Kłapouszki. Czekamy na was.
-
-
” Wiosenne powroty”- temat na tydzień od 30.03 do 03.04 2020r.
-Zaproszenie do porannej gimnastyki przy piosence „Najpierw skłon”. -Zabawa sylabowa „Jaki to ptak?”- Rodzic mówi sylaby, dziecko składa je w wyraz i pokazuje obrazek, na którym jest ptak, którego nazwę wypowiedziało. – „Ptaki i ich gniazda”- ćwiczenia w mówieniu „Głosy ptaków”, wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Wiosenne powroty” „Ptasie jajka” budujemy domki dla ptaszków – Przeczytanie opowiadania pt. „ Olek i Ada„ oglądanie zdjęć i filmików, słuchanie śpiewu ptaków.-rozmowa. Zabawy ruchowe ,wykonanie prac plastycznych.. Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku. Prosimy o podzielenie się z nami zdjęciami , filmikami.
-
-
Wiosenny ogródek – założenie wiosennej hodowli
Powodzenia i czekamy na zdjęcia, informujcie nas jak Wam się udało wykonać zadania i co u Was słychać? Relacja na Facebooku grupa Maleństwa i Kłapouszki
-
„Wiosenne przebudzenie”- temat na tydzień 25.03 – 27.03 2020r.
Zapraszamy do skorzystania z naszych propozycji zabaw i zajęć do przeprowadzenia z dziećmi w domu. -opowiadanie „Idzie wiosna”- rozmowa z dzieckiem o zwiastunach wiosny, -„Koncert na łące” – zabawa na poprawę mowy – ćwiczenia ortofoniczne / rodzice czytają, a dzieci naśladują odgłosy, -„Przyroda wiosną”- ćwiczeń słuchowe Rodzice wypowiadają sylabami słowa kojarzące się z wiosną /np. słoń-ce, tu-li-pa-ny, kwia-ty/.Zadaniem dzieci jest połączenie sylab w całość.Komu się udało? -Wiosenny masażyk – relaksie. Włączamy muzykę relaksacyjną i w parach z rodzicami lub rodzeństwem zrobimy wiosenny masażyk -Praca plastyczna „Wiosna” inspirowana zagadką słowną oraz zdobytymi wiadomościami.
-
Drodzy Rodzice dzieci 3 letnich
Zgodnie z zarządzeniem MEN o realizacji Podstawy Programowej utworzyłyśmy grupę Maleństwa i Kłapouszki na fb, na której będziemy zamieszczały propozycje zabaw i zajęć zawierających treści do realizacji. Zapraszamy do skorzystania z naszych propozycji. Prosimy , abyście podzielili się z nami swoją aktywnością. Życzymy przyjemnego i owocnego spędzenia wspólnego czasu w gronie rodzinnym. p. Iwonka , Jadzia i Gosia
-
Nasze koleżanki dziś świętują
Wszystkie małe damy z naszej grupy czuły się dziś wspaniale, ponieważ były obdarowane przez chłopców życzeniami, upominkami i słodyczami z okazji Dnia Kobiet. Dziewczynki otrzymały piękne maskotki i tulipanowe lizaczki. Wszyscy mali panowie tradycyjnie zaśpiewali swoim koleżankom uroczyste „100 lat”, a następnie były zabawy i tańce przy muzyce. Był też przygotowany słodki poczęstunek dla wszystkich dzieci od mamy Weroniki i babci Zosi. Dziękujemy.
-
Pączusie – „małe co nieco”
Z okazji zbliżającego się Wielkiego Postu, każdy ostatni czwartek karnawału to „Zapusty”, Wedle tradycji to dzień, w którym możemy sobie pozwolić na małe, „co nieco”. Takiego zdania jest zawsze nasz Kubuś Puchatek. Tego dnia razem z naszymi przedszkolakami z przyjemnością spałaszowaliśmy pyszne pączki od mamy Weroniki, mamy Hani oraz przygotowane na drugie śniadanie przez panie kucharki. Dziękujemy p. Agnieszce i p. Małgosi za słodką niespodziankę!!!
-
-
-
„Kot ulubieniec dzieci” – spotkanie z paniami z biblioteki.
Gościliśmy wraz z grupą Kłapouszki p. Gosię i Dorotkę z Filii Nr.1 Miejskiej Biblioteki Publicznej w Jaworze. Dzieci uczestniczyły w zajęciach o kotkach. Panie przygotowały ciekawe „kocie zabawy”. Przyniosły też ze sobą walizkę pełną książek o kotkach, które dzieci mogły pooglądać. Z wielkim zainteresowaniem opowiedziały dzieciom o ilustracjach występujących w książce. Panie przeczytały dzieciom wybraną bajeczkę. Bardzo dziękujemy za przybycie i poprowadzenie ciekawego spotkania, którego głównym bohaterem był kotek.
-
-
„Ulepiliśmy dziś bałwanki”
Bałwanek to ulubiona zimowa postać przez wszystkich dzieci. Niestety nie ma śniegu , dlatego postanowiliśmy wykonać bałwanka z różnorodnego materiału plastycznego. Tak wykonane bałwanki sprawił naszym dzieciom dużo frajdy.
-
-
Dzień Babci i Dziadka
Dziś dla babci słońce mamy I całuski dla dzidziusia. Dziś życzenia wnuczek składa I piosenki śpiewa wnusia.